

.jpeg)
به گزارش اختصاصی همکارنفتی| یک جوان نخبه ایرانی با دارا بودن مدرک فوقلیسانس IT و مدرک زبان آیلتس ۸، که در آزمون استخدامی شرکت ملی نفت در سال ۱۴۰۲ شرکت کرده بود، در مرحله مصاحبه فنی، چنان درخشید که کارشناسان حرفهای صنعت نفت را مبهوت تسلط و دانش خود کرد. اما نتیجه چه شد؟
به دلیل نمره پایین در آزمون روانشناسی — که بسیاری آن را معیاری نامشخص و قابل سوءاستفاده میدانند — از ورود به شرکت ملی نفت محروم شد.
این نخبه فنی، که به گفته مصاحبهکنندگانش "استعدادی ناب" بود، بلافاصله توسط یک شرکت استرالیایی پیشرو در حوزه IT شناسایی و جذب شد. اکنون او در استرالیا مشغول به کار است و همانطور که خود به همکارنفتی گفته، از شرایط ایدهآل شغلی و زندگی خود رضایت کامل دارد.
این ماجرا تنها یک نمونه از خروج نخبگان ایرانی به دلیل سیستمهای ناکارآمد و گزینشهای نامعتبر است؛ نخبگانی که کشورهای پیشرفته، با فراست و سرعت، آنان را شناسایی و جذب میکنند.
اگر این جوان در ایران استخدام میشد، امروز احتمالاً مانند بسیاری از دیگر پذیرفتهشدگان آزمون نفت، باید برای دریافت حداقل دستمزد و گذران زندگی تقاضا میداد!
رسانه همکارنفتی برای تمامی نخبگان ایرانی آرزوی موفقیت دارد و صمیمانه امیدوار است روزی فرابرسد که ایران عزیز، بستر رشد و شکوفایی واقعی استعدادهایش را فراهم کند.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
راه اندازی بزرگترین گروه تلگرامی همکار مناطق نفتخیز
نهادینهسازی صرفهجویی انرژی؛ مأموریتی برای آموزش و پرورشجمعه ۸ خرداد ۵
«پیتسوزی» در مارون؛ آلودگی قدیمی در دل عملیات امروزپنجشنبه ۱۶ بهمن ۴
برای اولین بار در تاریخ؛ ارزش یک اونس نقره تقریباً معادل دو بشکه نفت خامپنجشنبه ۹ بهمن ۴
مناطق نفتخیز جنوب، مدرسه تجربه صنعت نفت ایرانپنجشنبه ۹ بهمن ۴مشاهده گالری تصاویر بیشتر
فلرسوزی نفت و گاز کارون؛ اهواز در محاصرهی دود، سرطان و بیبارانیجمعه ۱۴ آذر ۴
صدای کارکنان صنعت نفت را بشنویدچهارشنبه ۳ مرداد ۳
اظهار نارضایتی کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نسبت به اعمال سقف حقوق و خلف وعده مسولانسه شنبه ۲ مرداد ۳
انتقاد نماینده دشتستان از وزیر نفت: آلودگی نفت برای بوشهر است اما بیمارستانش برای زادگاه وزیر / وزارت نفت ستاد انتخاباتی شدهپنجشنبه ۳۱ خرداد ۳مشاهده ویدئوهای بیشتر
05:54:53
07:26:15
12:20:00
17:12:25
17:33:24